چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پژمانفر: تا پایان فروردین ۱۴۰۲، اراضی محله ارمغان برای احداث مدرسه جانمایی شوند

  • کد خبر: ۱۴۲۴۵۷
  • ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
پژمانفر: تا پایان فروردین ۱۴۰۲، اراضی محله ارمغان برای احداث مدرسه جانمایی شوند
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: تا پایان فروردین ۱۴۰۱ باید جانمایی مدارس جدید انجام و گزارش آموزش و پرورش آماده باشد تا پس از آن بتوان تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن، شهرداری و اداره کل شهرسازی را محقق کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دیدار صمیمانه اهالی محله ارمغان مشهد در منطقه ۱۱ شهری با حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در محل مسجد فتاح این محله برگزار شد. در ابتدای این دیدار، جمعی از اعضای شورای اجتماعی محلات به بیان مشکلات و چالش‌های اهالی محله پرداختند و در ادامه، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی که به دعوت حجت‌الاسلام پژمانفر در این دیدار حضور یافته بودند، به مشکلات اهالی محله ارمغان پاسخ دادند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به محدودیت در سرانه فضای آموزشی در منطقه اظهار کرد: باید به منطقه ۱۰ به چشم محلات حاشیه شهر نگاه کنیم، زیرا طبق گزارش‌هایی که به ما رسیده است، برخی خانواده‌های این منطقه نه‌تن‌ها قادر به تأمین هزینه سرویس مدارس نیستند بلکه به‌طور مستمر هم نمی‌توانند هزینه ایاب و ذهاب فرزندانشان با اتوبوس را هم تأمین کنند و در این شرایط، بسیاری از دانش آموزان با پای پیاده مسافت خانه تا مدرسه را در سرما و گرما طی می‌کنند.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ خانوار در این منطقه، به‌طور مستقیم درگیر معضل مدرسه برای فرزندانشان هستند. نخستین گام برای مدیریت اوضاع این است که سازمان اتوبوسرانی، تعداد معینی از ناوگان حمل و نقل عمومی را در بازه زمانی ساعات ۱۱ تا ۱۳ و هم‌چنین ۱۶ تا ۱۸ در اختیار سرویس‌دهی به مدارس منطقه قرار دهد تا دانش آموزان مجبور نباشند تا مسافت حدود ۸ کیلومتری مدارس تا منازلشان را با هزینه خانواده‌ها یا به‌صورت شخصی بپیمایند. خوشبختانه‌ای دو بازه زمانی هم مقارن با ساعات اوج ترافیک حمل و نقل شهری هم نیست و بر همین اساس، سازمان اتوبوسرانی می‌تواند بدون چالش جدی، چند دستگاه اتوبوس را به این امر اختصاص دهد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با این حال، این نه یک اقدام مؤثر بلکه فقط تدبیری برای حل مقطعی مشکل است ولذا در حالت کلی، باید آموزش و پرورش به میدان بیاید و در مقام نهاد مسئول، زمین‌های مطلوب برای احداث مدرسه را شناسایی کند تا بعد از آن با مشارکت شهرداری و بنیاد مسکن، عملیات عمرانی ساخت مدارس آغاز شود. بر این اساس، تا پایان فروردین ۱۴۰۱ باید جانمایی مدارس جدید انجام و گزارش آموزش و پرورش آماده باشد تا پس از آن بتوانیم به سراغ امضای تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن، شهرداری و اداره کل شهرسازی برویم.

وی با اشاره به چالش روشنایی معابر و مشکلاتی که اهالی در حوزه اخذ انشعابات مستقل برق دارند، تصریح کرد: مسئله برق در این منطقه خجالت‌آور است. قانون حکم کرده که برای مساجد و حسینیه‌ها در سراسر کشور، حق انشعاب برق و آب باید رایگان باشد و هزینه قبوض فقط ناظر بر آشپزخانه، کتابخانه یا بخش‌های ضمیمه‌ای باشد. با این حال، نه‌تن‌ها در مسجد این محله این‌طور نیست بلکه در سرتاسر محله ارغوان شاهد مشکل آشکار روشنایی معابر هستیم و گزارش‌های مردمی هم از مشکل جدی مردم برای گرفتن انشعاب برق حکایت دارد. در این شرایط، برق منطقه‌ای ضرب‌الاجل دوهفته‌ای دارد تا مشکل مردم را حل کند.

تصمیم‌گیری در خصوص احداث خانه بهداشت در بازه زمانی یک هفته آینده و رسیدگی به مشکل آب منطقه و نحوه اجرای طرح اگو از دیگر مصوبات این جلسه بود. حجت‌الاسلام پژمانفر همچنین این نوید را به مردم منطقه داد که در اعتبارات سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی قابل قبولی برای اصلاح هندسی معابر و بهسازی آسفالت معابر شهری در مشهد شده و به برکت اعتبار قابل‌توجهی که به این موضوع اختصاص پیدا خواهد کرد، تا پایان سال ۱۴۰۲ دیگر مشکلی در این باره در مشهدالرضا (ع) وجود نخواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->